måndag 12 september 2011

Måndag 12/9

God Kväll!

Idag, efter gympan med frukost, åkte jag till ICA Maxi. Jag skulle ha en elkabel och alla andra affärer öppnar ju inte förrän klockan 10. De hade vad jag sökte och jag kunde bege mig hem till Nykroppa.
 När jag var på Bauhaus hade jag köpt en lampa med rörelsesensor. Nu monterade jag den på verandan och även om jag inte har ytterlampan tänd kan folk ta sig fram till entrédörren.
Istället för att köra röjsågen, som jag borde, monterade jag grundsatsen på byggställningen. Denna kommer jag att ha monterad. Skall jag flytta den är det bara att krypa under plattformen och bära iväg den på ryggen. Jag har tvingat in den i garaget. Nästa steg är att städa upp så att jag kan ha den efter ena väggen. Nu står den så jag måste ta ut den innan jag får ut 4-hjulingen. De andra två enheterna får jag bygga på vid behov.

Kvällen har ägnats åt "Maestro" på tv:n. De deltagande är fantastiska, tycker jag. När man ser det så här, med lite information, begriper man hur svårt det är.

God Natt i höstrusket!

Inga kommentarer: