lördag 1 oktober 2011

Lördag 1/10

God kväll!

Det är inte klokt, oktober och sommarvärme. Det är bara att njuta!

Jag hade tänkt mig att klippa gräs och röja idag om vädret blev bra. Vädret blev bra, men det var så lugnt och fridfullt i området så jag ville inte störa med mina maskiner. Egentligen kan man säga det med ett annat ord, LÄTTJA.

Jag var i alla fall ute och njöt och passade samtidigt på att ta upp fontänen ur dammen och rengöra den till kommande sommar. Var också nere vid båthuset och plockade in de möbler som stod på bryggan. Passade dock på att sitta i solen en sista gång i höst. Körde också in den s.k. "herrgårdssoffan" för vinterförvaring.

Efter lunchen, mitt barnbarns matlåda, tog jag en sväng till Filipstad. Det var dags att köpa ytterligare en påse med solrosfrö till mina små vänner i trädet. Hoppade även idag in till Susanne och Sten-Åke och fick eftermiddagskaffe.

Sedan har det som vanligt varit TV-tittande med varierande program. Från ishockey till magi. Nu väntar närmast nyheter.

God Natt!

Inga kommentarer: