fredag 21 oktober 2011

Fredag 21/10

God Kväll!

Idag gratulerar jag min yngsta dotter, Lotta, egentligen Charlotte, som fyller år. Samma dag för 50 år sedan dog Nils Ferlin. För dem som inte känner till det kan jag informera om att på "Kvarnen" i Filipstad finns det ett intressant Nils Ferlin-museum.

Efter frukost och nyhetsläsning samt blomvattning och ha fyllt på mat till fåglarna och plockat in posten lastades bilen för resa söderut.

Stannade efter vägen och tog en dagens på en vägrestaurang. Det blev en köttbit, den segaste jag troligen har ätit. Det var annat än jag är van vid på Louise. Stannade ytterligare en gång och tog en kaffe med kaka.

Rundin från Karlskoga ringde och sa att han saknade mig på tradjazzen på Pärltuppen igår. Eftersom han hade ringt en gång utan att få svar hade han ringt Kajsa Jansson för att höra om hon visste var jag var. Tydligen finns det en del som har koll på mig.

Ungefär kvart över sex anlände jag till hotellet i Lund. Strax efter ankomsten ringde morgondagens värd och talade om att hans son kommer och hämtar mig och Liljas, som också kommer att bo på samma hotell, i morgon eftermiddag.

Just nu är det Doobidoo och därefter Skavlan. Troligen somnar jag in tillsammans med dagens kvällstidning.

God Natt!

Inga kommentarer: