tisdag 25 oktober 2011

Tisdag 25/10

God Kväll!

Idag gick hela förmiddagen åt till administrativt arbete. Jag hade fått en förfrågan från skatteverket gällande KAPRO Invest AB. I år hade de en stor kontroll av externa kostnader på förra årets deklaration. De ville ha specificerat vilka konton som ingick samt kopior på de tre största fakturorna. Det var ju inget märkvärdigt, men det tar ju sin tid att plocka fram uppgifterna. När jag ändå höll på att plocka med papper passade jag på att iordningställa reseräkningen till vårdcentralen. Totalt hade jag gjort 49 resor till lasarettet i Karlstad under året. Det blev drygt 770 mil. Får se vad det blir i pengar.

Sedan var det dags att åka upp och plantera ljung på Anitas grav innan det var dags att göra lunchen.

Under gårdagen såg jag att jag hade en del ved uppsågat som jag inte hade kört in, så det fick bli nästa uppgift. Det tog närmare timmen och sedan gick jag och sågade av grenar på träden vid infartsvägarna. Trots att träden växer uppåt kommer grenarna närmare och närmare marken. Under morgondagen får jag köra iväg dem till min rishög.

När jag kom in var det en försäljare som ringde och efter ett tag sa jag att jag var en gammal pensionär som inte hade råd att gå in i några affärer. Då tackade han snabbt för att han hade stört och jag hade fått ett nytt argument mot deras försäljningssamtal.

Vid halvfemtiden åkte jag in till Filipstad och postade breven. I Nykroppa tömmer de lådorna redan 13.00. Samtidigt åkte jag in och hälsade på Susanne och Sten-Åke. Där blev jag stående och diskutera så att jag glömde bort klockan. Därför blev det plötsligt väldigt brått eftersom jag skulle vara i Karlskoga på Kuggarnas möte halv sju. Jag var tvungen att åka hem och hämta kanonen och datan eftersom dagens föredragshållare hade foton på ett USB-minne och inte hade utrustningen OK och därför skulle låna av mig. Han visade sedan bilder från älgjakten och berättade om den. Jag kom i alla fall fram till mötet skulle börja, men då hade det gått lite för fort. Givetvis blev de glada när jag dök upp eftersom det är jag som brukar fixa kaffet. Det är nästan omöjligt att få någon annan att göra det trots att de troligen gör det hemma.

Allt gick i alla fall bra och nu är denna dagen till ända.

God Natt!

Inga kommentarer: