fredag 28 oktober 2011

Fredag 28/10

God Kväll!

Efter frukosten blev det en halvstor städning. Det var ett tag sedan som jag städade ordentligt. Där gick hela förmiddagen, t.o.m utan kafferast.
Vid lunchtid kom Gudrun. Hon hade med sig en fågelholk som present. Eftersom jag sällan har kaffebröd hemma hade hon tagit med sig det också. Vi började därför med en kopp kaffe och smakade på brödet. Strax därefter började jag med lunchen. Det blev en tonfiskgratäng, som jag hade hittat receptet på i en kokbok som jag fått av Ola Karlsson i Karlskoga. Moderaterna hade satt ihop en kokbok med ett 30-tal recept av olika medlemmar till förra valet. Det är ganska enkla recept, som alla klarar av att göra. Det var i alla fall fullt godkänt.

Lisbeth, en av delägarna till Sälenhuset, ringde och talade om att hon passerat Kristinehamn och undrade om hon skulle komma in och hämta TV:n, som jag hade köpt till stugan. Jag har nästa vecka och hade tänkt att åka dit med den men på årsmötet frågade hon om jag skulle upp, annars var hon intresserad av veckan. Jag hade sagt att jag skulle upp, men om hon tog TV:n med sig kunde hon få veckan. Hon skulle upp på en tjejträff, men hon kunde inte bo tillsammans med dem eftersom hon har allergi, vår stuga är både rök- och husdjursfri och passar henne bättre.

Hon kom strax före 18.00 och Gudrun och jag stod startberedda för att åka till Karlskoga och njuta av lite kultur, matchen mellan Bofors-Malmö. Det var en fartfylld match med många målchanser och få utvisningar som Bofors vann med 3-2, (3-0, 0-1, 0-1). Det är inte alltid som lagen med dyrköpta spelare vinner.

God Natt!

Inga kommentarer: