onsdag 26 oktober 2011

Onsdag 26/10

God Kväll!

När jag hämtade morgontidningarna såg jag hur det låg björkar huller om buller på tomten. Det var Sjöberg som under gårdagen fällt alla de som vi varit överens om. Totalt sju stycken med den nedblåsta.

 Jag började dagen med en tvättmaskin samtidigt som jag plockade med lite av varje inomhus.
Före en sen lunch körde jag fyra kärror med gårdagens ris till min rishög. Den har börjat bli så stor så jag behöver antagligen hjälp till våren när jag skall tända på.

Efter lunchen åkte jag och slängde tidningar och kartonger innan jag fortsatte till ICA. Jag får besök under helgen och det var dags att fylla på matförrådet.

Senare på dagen kom Sten-Åke och Sofie för att hämta hennes vinterhjul. Det börjar bli dags att byta för vintern. Det blev några koppar kaffe innan de återvände till Filipstad.

Onsdag, då är det "Bron" samtidigt som jag spelar in Per Morbergs matresa. Den får nog vänta till i morgon.

På text-tv såg jag att Bofors vann över Södertälje med 2-1. Jag följde matchen mellan KHC-Munkfors. Den slutade 3-3. Efter förlängning och straffar vann KHC med 4-3. Sammy har tydligen vaknat till liv för han gjorde ett spelmål, en assist samt den avgörande straffen.

God Natt!

Inga kommentarer: