söndag 16 oktober 2011

Söndag 16/10

God kväll!

Efter frukosten fortsatte jag att plocka med mina papper till årsmötet för Sälenhuset. Jag passade även på att beställa hotellrum i Lund, mötet hålls i Lomma, 10 km därifrån. Från början var samtliga andelsägare bosatta i Värmland, men efterhand har några sålt, så nu har vi två delägare i Skåne. Eftersom vi turas om att hålla mötena blir det två skåneresor på åtta år.

Senare under förmiddagen körde jag in de sista trädgårdsmöblerna från verandan för vinterförvaring.

Eftersom jag inte hade träffat Birgit på flera veckor tog jag en tur till henne för att prata lite. Hon kände sig så dålig, men när jag lämnade henne var hon på ett strålande humör. Hon har en förmåga att tycka synd om sig själv och hon klagar på att hon är så ensam. Ändå är hon på vattengympa ett par gånger i veckan och på pensionärsföreningsmöte och hon känner till allt som händer i byn. Vill man veta något skall man gå dit. Jag hann knappt hem förrän hon ringde och frågade om jag ville äta med henne. Hon skulle göra rotmos och fläsklägg. Det tackar man ju inte nej till, så det var bara att återvända efter en timme.

På eftermiddagen blev det lite TV-fotboll och under kvällen blev det, som vanligt på söndagar, Moraeus. Som vanligt var det ett småtrevligt program.

God Natt!

Inga kommentarer: