torsdag 27 oktober 2011

Torsdag 27/10

God Kväll!

Återigen dålig anslutning till gympatimmen. Denna gång hade en av golfspelarna åkt till Spanien med ett gäng för att ägna sig åt golf istället. Vi som var där fick köra ett aerobicpass blandat med styrka. Idag var jag ende pensionären där, så det blev inte så lång sittning vid frukosten. Åkte förbi hos Marina, men hon var tydligen på jobbet. Jag hade annars tänkt mig en klippning, men det får vänta. Det blev istället Tedenrud som fick sällskap och tillfället att bjuda på kaffe.

På Rotarymötet blev vi utan föredragshållare. Vet inte om det hade blivit ett missförstånd, men timmen fylldes i alla fall snabbt av intern diskussion. Träffade min bankman från Karlstad på´hotellet då han skulle träffa en kund. Han föreslog att han vid tillfälle kunde ställa upp och prata om det ekonomiska läget.

När jag kom hem kom Sjöberg och pratade en stund. Han skulle prova sin motorsåg efter slipning av kedjan. Senare kom sonen, som skall ha veden, och körde för fullt innan det blev mörkt. Jag avundas dem inte. Det är allt ett stort jobb att varje år köra upp ved för en eldningssäsong.

God Natt!

1 kommentar:

Marina sa...

Synd att du inte hade hört av dig innan för jag var bara och besiktade bilen, Jennifer började inte förrän 10:30 så jag hade kunnat haft dörren öppen till dig. Kram Marina.