tisdag 11 oktober 2011

Tisdag 11/10

God Kväll!

Idag skulle farsgubben fyllt 102 år. För mig var det dags för första återbesöket efter sista strålningsdosen för snart tre månader sedan.

Jag träffade, en för mig, helt ny läkare, ung, men verkade kunnig och var trevlig. Vi gick igenom alla värden från min senaste provtagning. Allting verkade bra och när vi kom till PSA-värdet var det nu nere i 0,21. När jag undersöktes före behandlingen var det värdet 32. Tydligen hade strålningen gjort nytta.

Nu kommer jag att kallas till ett nytt återbesök om 6 månader. Är det bra då kommer jag att friskförklaras och fortsatt kontroll kommer att ske av urologen.

Gudrun hade bestämt att hon skulle med till Karlstad och när besöket var avklarat fortsatte vi in till centrum, där hon fick möjlighet att gå runt på gatorna och göra en och annan sväng in i affärerna.

När det var dags för lunch gick vi in på Freden och tog en dagens innan vi återvände hemåt.

Hemma igen blev det eftermiddagskaffe, sedan var det dags för Gudrun att bege sig till Västerås. Hon vill inte gärna köra i mörker.

Jag för min del väntar på att det skall bli fotbollsdags, så att jag kan följa Sveriges match mot Holland.

God natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Härligt att alla värden var bra. Ha det gott. Kramiz