lördag 29 oktober 2011

Lördag 29/10

God Kväll!

Idag har Sjöbergs kört hem veden från sex sågade träd. Nu återstår bara riset som han tar bort under kommande vecka.
Här har han sågat upp det sjunde trädet, det som har blåst av på mitten. Det är rejäla kubbar som han måste klyva innan han kan hantera dem.

Under förmiddagen kom Birgit upp. Hon hade hört att det sågades och hon trodde att det var någon gran med. Hon ville ha lite granris. Jag lovade att hon fick ta från någon av dem. Jag har ju massor.

När vi var i Filipstad en sväng ringde Susanne. De hade mött oss när de var på väg till Kristinehamn. De hade med Sofies sommarhjul. De lämnade av dem och jag lade in dem i förrådet när jag kom hem.

I kväll tittar vi på Frost, när vi inte slumrar till. Man blir trött efter en bastant middag. Jag gjorde en ångbåtsbiff, ett recept från Uppland.

God Natt!

Inga kommentarer: