fredag 9 november 2012

Fredag 9/11

God Kväll!

En kall och fin morgon. Kunde sitta vid frukostbordet och se nio domherrar samtidigt vid sitt matbord. Under kort tid såg jag dessutom blåmesar, talgoxar, hackspett, nötväcka, nötskrika och även kajor och skator och två ekorrar.

Det blev en lugn förmiddag med en tvättmaskin och lite strykning.

Lunchen fick bli hos Louise. Det var väl inte den bästa spätta jag ätit, men den mättade ju.

Jag hade fått ett par utbetalningskort från ett lotteri. Det var ett på 250 och ett på 100 kronor. De skulle lösas in på Sparbanken, så jag gick dit. Jag har tidigare missat två 100-kronors vinster eftersom de blivit liggande och gått över tiden.

En tur till ICA innan  hemresan. Jag fick ett sug efter en riktig räksmörgås till kvällen. Köpte därför gott bröd och räkor. Det blir en rejäl macka för det blev drygt ett halvkilo med räkor och priset överskrider med råge en dagens lunch.

I kväll får det bli TV-tittande ända fram till läggdags.

God Natt!


Inga kommentarer: