söndag 11 november 2012

Söndag 11/11

God Kväll!

Eftersom jag skulle göra min debut på Museet Kvarnen kl. 13.00 och det var Fars Dag och Susanne arbetade eftermiddag, hade hon bjudit hem mig på 11-kaffe för att kunna fira sin käre far.
Det blev både kaffe och presenter.
 På museet finns dels Ferlinmuseet och en utställning. Utställningen har varit under två veckor och därför räknade jag inte med många besök. Det kom ett par från Stenungsund. De var på väg till Dalarna, men hade stannat på Storfors Hotell och tänkte titta på Ferlin innan de fortsatte sin färd. Vi hade en trevlig pratstund innan de begav sig åter till Storfors.

Under väntetiden läste jag dels en bok av Nesbö och dels tittade jag runt på utställningen. Jag skulle ha öppet fram till 17.00. Strax före 16.00 kom det in ett par, som skulle på dragning i Vasabröds konstklubbs lotteri. De hade tagit fel på tid. De skulle vara där 18.00, enligt den inbjudan de hade med sig. Vid halv fem dök ordföranden i Konstklubben upp med sina tavlor, så slutet på min tid gick ganska fort.
Strax före 18:00 kom Marina med familj och det blev ytterligare presenter. Ytterligare en timme senare dök Lotta upp med Viktor och Ronnie. Det blev mer presenter och mer kaffe kokades.

God Natt!

Inga kommentarer: