torsdag 1 november 2012

Torsdag 1/11

God Kväll!

Man är en frisk pensionär, varför sticker man inte ett par veckor till sol och värme? Nu har vi kommit in i höstens mörkaste och otrevligaste månad. Visserligen kan även den vara mysig med brasa och tända ljus, men utomhus är det kallt och ruggigt.

Började dagen med gympapass, kanske lite tidigt efter förkylning, men nu är det gjort. Det blev uppvärmning med core och avslutning med spinning.

Efter det obligatoriska besöket hos Tedenrud var det Rotary, där en utbytesstudent, som kommit tillbaka från USA, berättade om sina upplevelser. Varje vecka har vi ett vinlotteri, där pengarna går just till våra utbytesstudenter. Förra veckan hade vi ingen flaska, men Alf Rosberg skänkte en av dem som han köpt på en vinprovarresa. Jag vann den och skulle få den på dagens möte, men den hade stannat kvar hemma. Eftersom han bor alldeles vid vägen vid Lunedet stannade jag till och fick den på hemvägen. Det var min tredje vinst under hösten. Klart bästa resultatet.

Hade jag haft Viasat skulle det bli hockeymatchen Södertälje-BIK i kväll. Nu har jag inte det utan Canal Digital och därför får jag istället följa fotbollsallsvenskans guldkamp.

God Natt!

2 kommentarer:

Janne sa...

Vad är det som hindrar dig från att åka till sol och värmen. INGENTING de ä bara å åk.

S-O Svensson sa...

Tack för tipset.