lördag 10 november 2012

Lördag 10/11

God Kväll!

En lugn morgon med tidningsläsning, frukost och frukost-TV.

Under gårdagen hade jag letat upp en fransyska av älg i frysskåpet. Jag hade känt att jag skulle ta en riktig matdag. Åkte in till Filipstad för att inhandla lite tillbehör som kryddor etc. Tog vägen förbi Susanne och lämnade lite tidningar till Sten-Åke, som var på sitt extraknäck. Köpte också ytterligare ett par krukor med ljung som jag tänkte ha i mina amplar på framsidan. Har aldrig haft något där tidigare under vinterhalvåret.

När jag kom hem körde jag igång med maten. Jag hade valet, en gryta eller porterstek. Jag valde portersteken, men hade ingen porter hemma. Tog därför en flaska gammaldags svagdricka och av smaken att döma gick det lika bra. Den här typen av mat tar ju sin tid, så under koktiden planterade jag ljungen och ramade in med granris. Steken serverade jag tillsammans med hasselbackspotatis och svart vinbärsgele. Måste säga att såsen blev lyckad, fyllde på med kantareller.

Stefan ringde precis när jag var klar. Han och Emma ville ut på en biltur. Han kompletterade tidigare monterad hårddisk till TV:n med nya kablar för bättre bild och ljud. Han kopierade också in en del bilder från kameran. I kväll har jag suttit och tittat på ett flertal bilder. Har kört dem som ett bildspel och det blev riktigt bra. Nu är det väl så bra som ett album.

Snart 22-nyheter och sedan rinner kvällen fort iväg.

God Natt!

Inga kommentarer: