torsdag 22 november 2012

Torsdag 22/11

God Kväll!
 
5:45 ringde telefonen. Det var Birgit som kommit fram till att hon inte kunde ha den ljusslinga i adventsgranen, som jag hade köpt igår. Det var ett gult sken och hon ville ha klart ljus. Jag sa att det finns bara den sort som jag köpt, men hon ville att jag skulle se om det fanns klara lampor.
 
Efter gympan blev det en lång frukost innan jag begav mig till Tedenrud. Nytt kaffedrickande innan jag fortsatte till Rotary. Idag hade vi besök av Per Sjöberg från Kulturskolan, som berättade om skolans historia och planer om framtiden.
 
Jag tog vägen förbi ÖoB för att se om jag kunde hitta någon slinga enligt Birgits önskemål. Alla förpackningar såg likadana ut utan någon märkning med färg. Jag köpte i alla fall med en slinga, denna gång på 8 meter. När jag lämnade den var det bra för ljusen såg klara ut. Däremot, när hon provade slingan, var även denna med gult sken. Senare ringde hon mig. Då hade hon ringt affären och fått beskedet att de hade bara slingor med gult sken. Nu hade hon bestämt sig för att använda de hon köpt, dels till granen, dels till en buske. Jag förstår inte att en sådan liten oväsentlighet kan bli så helvetes stor.
 
Kvällen har ägnats åt TV-hockey, Brynäs-Färjestad. Färjestad började bra och hade ledning med både 2-0 och 3-1, men Brynäs lyckades få 3-3. I förlängningen fick Färjestad in 4-3 och vann matchen.
 
God Natt!
 

Inga kommentarer: