måndag 26 november 2012

Måndag 26/11

God Kväll!
 
Vid halvett-tiden packade jag bilen och styrde mor Nykroppa. Vägen var torr och bra och resan gick fort. Från Karlskoga kom det regn blandat med lite snö.
 
Några bilder från helgen i Västerås.
 Under lördagen var vi på vernissage i Kulturmuseet. Det var Lars Wallin som visade upp en del av sina kläder.

 Det var trångt mellan montrarna, men längst till vänster kan man skymta Elmanders frus brudklänning. Längst till höger är det Björn Borgs frus brudklänning.

 Vänstra klänningen var med på kronprinsessans bröllop och den andra på en Nobelfest.



Gudrun i samspråk med Lars Wallin, kläddesigner och son till en väninna till Gudrun.

 

 
 





 
Under söndagen besökte vi en julmarknad i Skultuna. Utomhus var det kallt mellan stånden, men man kunde gå inomhus och värma sig. Man kunde även gå runt i fabriksmuseet och titta på företagets 400-åriga historia. 
Mitt enda inköp på marknaden var två burkar senap. Nu är det bara skinkan som fattas till en riktig skinksmörgås.
 
När jag kom hem bar det iväg till Susanne för att hämta upp henne för vidare färd till Karlstad där vi skulle uppvakta Emma, som hade fyllt fem år för ett par dagar sedan.
 Emma öppnar paket.
Några andra tittar på.
 
God Natt!


4 kommentarer:

Janne sa...

Att du har blivit ett sådant modelejon!
Snart åker du väl på modevisningar i Paris
Hälsningar Janne

S-O Svensson sa...

Ja, vem vet. Nästa gång du ser mig kommer jag kanske i hatt.

janne sa...

och klänning. Du har nog ätit för mycket med kvinnliga hormoner.

S-O Svensson sa...

Jag äter inte. Jag får sprutor.