fredag 4 februari 2011

Fredag 4/2

God kväll!

Efter frukosten och morgontidningarna körde jag en tvättmaskin samtidigt som jag tittade på morgon-tv.

Numera är det inte en dag utan kontakt med sjukvården. Så även idag. Med posten kom det ett brev. Jag trodde att det var kallelse till operationen, men det var brevet som läkaren skulle skicka till mig med information om de sprutor m.m som skall användas i samband med operationen. Senare ringde även en sköterska från vårdcentralen i Filipstad. Hon hade fått brev från Karlstad om att ge mig sprutan på kvällen före operationen samt 14 dagar efter, som hon uppfattat det. Jag kunde lugna henne med att den första hade jag ordnat och de övriga skall jag ta själv. Därmed var hon lugn.

I samband med lunchen åkte jag till ICA och köpte ingredienser till morgondagens middag. Jag kände för att i morgon vill jag ha något hemmalagat. Där träffade jag Camilla, som jag inte träffat på länge. Hon och Per satt med i styrelsen, när jag var ordförande i NAIK.

Senare på dagen kom jag ihåg att Solweig Karlsson fyllde år. Ringde henne, men träffade Karl-Erik, som gav mig numret till hennes mobil. Hon var uppe i Sälen hos Peter, sonen, som var med i en hundslädetävling på flera mil.

Jag följde med Sten-Åke och Susanne till Karlskoga och såg matchen Karlskoga HC - Nor. I brist på matchbilder blev det en bild på Sammy efter matchens slut, då han var ute och hälsade på sin far och mor. Matchen, den slutade med vinst för KHC med 4 - 1 i en lite trög tillställning.

God natt!

Inga kommentarer: