torsdag 10 februari 2011

Torsdag 10/2

God kväll!

I morse var det bara att börja med att sopa av bilen innan jag kunde starta resan till Karlskoga. Det hade kommit ett par cm snö under natten.

På gympan hade en tjej, som varit där en gång tidigare, tagit med sig en kompis. Därför var det nog under våra 25 år första gången det var mer tjejer än killar på träningen.

Efter frukosten åkte jag till Tedenrud. Han hade varit dålig under natten och spytt. Vi höll oss långt från varandra och jag känner mig inte smittad. Sedan var det dags för Rotary, där marknadschefen för Saab-Bofors Support berättade om företaget och hur de jagar kunder utanför ägargruppen.

På hemvägen snöade det mycket kraftigt och det var knappt att jag såg infarten till Kajsa, när jag skulle in där. Jag blev bjuden på kaffe och berättelser om deras resa till Australien. När jag vände hemåt fick jag med mig tre påsar bullar och en ambrosiakaka, om det är så den heter.

Hemma hade det kommit minst 15 cm snö, men jag plogade inte utan väntar till i morgon då jag räknar med att det är uppehåll på snöandet. Gatan var inte heller plogad och det gör de antagligen tidigt i morgon och då får jag med snövallarna också.

Under kvällen har jag tittat på lite tv och dessutom plockat undan en del inför helgen. Hade tänkt att handla under eftermiddagen, men eftersom det fortfarande snöade tyckte jag det var onödigt att ge sig ut igen och det får därför bli i morgon.

God natt!

Inga kommentarer: