söndag 13 februari 2011

Söndag 13/2


God kväll!

I morse när jag höll på att färdigställa frukosten hörde jag ett ropande från övervåningen. Skyndade mig upp eftersom jag trodde att något farligt inträffat. Gudrun stammade fram att det var en älg i trädgården. Han stod och mumsade på trädgrenar och efter ett tag lade han sig ner


Eftersom älgen sågs bäst från övervåningen p.g.a skymmande buskar var hon uppe med jämna mellanrum för att se om den var kvar. Efter några vändor ropade hon på mig igen. Nu var det två stycken. Nu var det antagligen mamman som anslutit, så nu låg båda älgarna max 50 meter från huset och såg ut att ha det skönt i solen.
 På eftermiddagen fick jag besök av barn och barnbarn som firade min födelsedag en dag för tidigt. När jag fick fram kameran hade några avvikit och det blev därför en något förminskad skara.


Nu är det lugnt i huset igen och dags för sömn inför morgondagen.

God natt!

Inga kommentarer: