torsdag 3 februari 2011

Torsdag 3/2

God kväll!

Torsdag, och vanlig arbetsdag igen. Upp vid fem för frukost och tidningstitt, resa till Karlskoga och en timmes gympa. Frukost igen innan jag besökta Marina, som var ledig. När jag var där passade jag också på att klippa lockarna.

Före operationen skall jag få ut något blodförtunningsmedel som skall sprutas in kvällen före samt ett par veckor därefter. Läkaren räknar med att jag skall göra det själv efter de två första sprutorna som skall tas på kvällen innan samt en på morgonen samma dag. Han frågade om jag kände någon som kunde ge mig den första. Det gjorde jag inte utan sa att jag får väl åka till vårdcentralen. Kom senare på att Marina sprutar ju sina brukare, eller vad de nu brukar kalla dem. Hon kände till vad det var så jag får väl låta henne försöka få nålen genom magmusklerna.

Sedan var det dags för Rotary. Idag var det VD:n på Boda Borg, ett äventyrshus i Karlskoga, som berättade om deras start och utveckling. Förra året hade de besöksrekord med 52000 personer.

Kvällen har som vanligt varit tv-tittande. Denna gång avbrutet av telefonsamtal från lillasyster i Alingsås.

God natt!

Inga kommentarer: