onsdag 23 februari 2011

Onsdag 23/2

God kväll!

Idag har förmiddagen ägnats åt telefonsamtal med vårdcentraler. Jag skall ta en massa prov före operationen den 9 mars. Bl.a EKG. Eftersom det var en remiss till den avdelningen i Karlstad började jag med att ringa dit. Dit kunde jag komma när som helst eftersom de hade drop in. Men vi enades om att det skulle gå lika bra i Filipstad, så då ringde jag till vårdcentralen utan att tänka på att det finns två stycken. Träffade omedelbart en sköterska och jag var välkommen samma dag. Strax efter att jag lagt på ringde hon mig och frågade om jag hade klart för mig att det var Nya vårdcentralen jag hade ringt och att jag inte var listad där. Jag fick även numret till "min" vårdcentral. Ringde dit och träffade en telefonsvarare. De hade bestämda telefontider, så det var bara att vänta på att klockan skulle bli 13.00. Nu har jag i alla fall tid den 1:e mars. Då kan jag samtidigt ta alla andra prov på labbet som också skall göras innan operationen.

Efter lunchen i Filipstad blev det besök till apoteket för att hämta ut sprutor m.m som jag också skall ha. Dessutom skulle jag ha en speciell tvål som jag var tvungen att köpa på apoteket. Det finns t.o.m tvättbeskrivning. Det är inte klokt vad man måste göra för att få lägga sig och få kniven i sig.

Har även pratat med Susanne, som är ledig när jag skall åka in. Jag får inte köra bil när jag lämnar lasarettet så nu är även skjutsen ordnad.

Kvällen fick bli hockey mellan Bofors - Borås. Det var ingen bättre match och Borås vann den målsnåla matchen med 1-0. Det syns att Karlskogapubliken har tröttnat på Bofors ojämna matchande och det var årets lägsta publiksiffra, endast 861 personer. Nu återstår endast en hemmamatch, sedan är spelet slut för denna säsongen, eftersom de inte kom till play off.

God natt!

Inga kommentarer: