onsdag 2 februari 2011

Onsdag 2/2

God kväll!

I förmiddags ringde min bankkontakt och jag bestämde mig för att följa med till Holmenkollen första söndagen i mars för att titta på 5-milen på skidor. Samtidigt bestämde vi att ta hem vinsten i en fond som gått bra.

När jag hämtade posten var det ett brev från urologmottagningen i Karlstad. Där meddelades att skelettet såg friskt ut efter undersökningen. Det verkade ju lovande. Något senare ringde läkaren och meddelade att båda undersökningarna hade lämnat bra resultat och att cancern inte hade spridit sig. Nu skulle han istället beställa tid för operation. Det troligaste är att jag kan åka hem på eftermiddagen samma dag. Tidigare har de sagt att det antagligen skulle bli strålning plus eventuellt cellgifter. Jag tycker att det tyder på att de hade väntat sig värre resultat.

Senare på eftermiddagen ringde även en sköterska och upplyste om att det inplanerade återbesöket utgick eftersom det nu var annat på gång.
I det fina vädret gick jag runt på tomten och såg att det är många grenar som brutits av när de var fulla av snö och det var bortemot minus 20 grader under lång tid. Tallen blir väldigt skör då. Det lockade med lite skogsarbete, men snön får allt sjunka ihop lite mer först. Jag har några björkar som skall tas ner eftersom de börjar bli dåliga. Det gäller att se till att ha ved för kommande vintrar om det blir kalla vintrar även i fortsättningen.

Vid 18-tiden kom Elisabeth och vi har sett matchen Bofors - Västerås. Första perioden gick helt till Västerås som var väldigt effektiva och gjorde tre mål på sju skott. Andra perioden var Bofors bäst, men lyckades inte göra några mål. Tredje perioden bjöd på dålig hockey från båda håll, men Västerås vann till sist med 5-2 efter att lagt in det sista målet i tom kasse.

God natt mina läsare!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Härligt att höra Pappa att undersökningarna har varit bra. Positivt att de opererar. Allt är nog bättre än vad de trodde. Sköt om dig.
Kram Susanne

Anonym sa...

Jätteskönt att höra, pappa! Det kommer säkert bli bra när operationen är över! kram Åsa

Lotta sa...

Bra att de kan operera ,, Sköt om dej ! Kramar