lördag 19 februari 2011

Lördag 19/2

God kväll!

När jag gick upp i morse vid 8-tiden sken solen och det var -23,3 grader. Det kan man kalla vinter.

Idag gratuleras lilla systerdottern, Katrin, som fyller år.

Det har varit en fantastisk idrottsdag - i fåtöljen. Dels har Maria PH tagit VM-brons i slalom och dels har Daniel Richardsson vunnit 15 km klassiskt i Norge. Han ledde loppet från start till mål och förväntningarna om seger i VM, som börjar om en vecka, blev helt plötsligt stora.

Annars har det varit lugnt. Jag lagade min lunch - middag idag och har haft det skönt med tidningar och lite korsord. När jag tittade ut på eftermiddagen kom åtta rådjur travande i en lång rad på väg ner till sjön över tomten. Fåglarna och ekorrarna har ätit för fullt och jag har fyllt på deras matställen. Nu försvinner 20 kg solrosfrön ganska snabbt.

Tänkte ett tag gå ut på en promenad efter skidåkningen, men när jag tittade på termometern hade den sjunkit till -13 och jag stannade inne. Eftersom det skall bli liknande väder i morgon och sporten börjar betydligt senare får det bli en tur då.

Jag såg på statistiken att jag hade fått ett besök på bloggen från Vietnam. Det måste vara lillebror, som är där på semester, som tittat in.

Nu väntar jag närmast på att titta på melodifestivalen. Eftersom jag inte är så värst intresserad är jag rädd för att jag slumrar till. Det gör att jag blir pigg och kan se en deckare eller annat lite senare i kväll.

God natt!

Inga kommentarer: