måndag 28 februari 2011

Måndag 28/2

God kväll!

När jag skulle parkera bilen vid gymmet kom jag ihåg att vi skulle börja lite senare idag, halvåtta, eftersom Carola inte kunde komma ifrån nattskiftet förrän då. Jag var inte ensam, så vi gick ut och värmde upp i maskinerna. Själv tog jag en dryg kilometer i roddmaskinen.

Igår , när jag kom hem från Västerås, var telefonen helt död. Under förmiddagen ringde jag och felanmälde och de lyckades se att det var brott på linjen. Får se hur lång tid det tar innan det är åtgärdat.

Ola, min bankkontakt, ringde och kollade upp att det var OK med resa till Holmenkollen på söndag. Jag hittade 1000 Nkr, men när jag kollade upp dem var det hundralappar som hade utgått. Ja, så kan det gå när man låter dem ligga i byrålådan.

Tänkte ett tag åka in och se sista hemmamatchen för Bofors mot Oskarshamn. Stannade hemma och såg på halvåtta från Karlstad samt klass 9A istället. Det verkar ju inte vara någon högre klass på lärarna och så är det givetvis över hela Sverige. Tänk, en lärare sitta inne med toppluva nerdragen över öronen. Dessutom under inspelning och veta att man kommer att synas av alla tittare. Ishockeyn? Ja, den följde jag via nätet. Bofors vann med 7-2, (1-1, 3-0, 3-1). Det var inte bara jag som stannade hemma för publiksiffran var återigen under 1000, 894 personer.

God natt!

Inga kommentarer: