tisdag 1 mars 2011

Tisdag 1/3

God kväll!

Ja, så var det dags för första vårmånaden. Det är inte klokt vad tiden rinner iväg.

Idag var det provtagning. Det började redan på morgonen med urinprov. Sedan var det EKG och därefter till labbet för att bli av med fyra rör blod. Nu skall alla provtagningar före operationen vara avklarade. EKG togs av en sköterska, Viveka från Nykroppa. För ca tio år sedan fick hon en stroke och hon har verkligen kämpat för att komma tillbaka. Från rullstol till rollator, trehjuling och sedan käppar. Hon har legat i och nu arbetar hon fyra timmar per dag.

Idag var det ytterligare en dag med dåligt vallade svenska skidor i VM. Att inte någon kan skicka dit en blå extra burk. Fick höra att det är ett fint milspår här i Nykroppa. Jag borde sticka ut en sväng i morgon förmiddag innan det blir dags för ytterligare en förhoppningsfull dag framför tv:n.

TV-tittandet har gjort att jag denna veckan har skött matlagningen själv. Det har annars blivit lite sent för att åka in till Louise och äta.

Nu skall jag avsluta dagen med min deckare innan jag slår igen de blå.

God natt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!
Är det spåret jag åkte för många år sen? Mysigt i så fall,,
Kramar

S-O Svensson sa...

Stämmer!