onsdag 2 mars 2011

Onsdag 2/3

God kväll!

Idag var det bara några minusgrader och lämpligt för en skidtur. Jag gjorde ren skidorna från förra säsongen och lade på lite ny valla.
 Jag gav mig ut i spåret och hade riktigt bra före, både glid och fäste.
Inte en enda människa såg jag under turen. Eftersom det var årets första tur nöjde jag mig med knappt 10 km.

När jag kom hem var det dags att köra igång TV:n. Idag var det sprintstafett och det såg bra ut i kvalet. Vallagänget hade lyckats med skidorna. Damerna tog guld, men herrarna misslyckades på femte sträckan då Modin tog helt slut och de slutade på sjunde plats.

I kväll åkte jag in till Karlskoga för att se KHC:s match mot Nor. De vann den första med 8-0, så det var knappast troligt att de skulle missa att gå till kvalserien för div.1. Det blev en annan match denna gång. Visserligen blev det åtta mål, men de var jämnt fördelade, 4-4. KHC hade ledning hela matchen, men skärpan fattades och Nor arbetade sig ikapp.

Nu får det bli lite nyheter.

God natt!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Såg och lät som en underbar tur,, inte annat än att jag blir lite avundsjuk ;)
Kramar

Janne sa...

Du kanske skall börja som vallare åt svenska skidlandslaget.

S-O Svensson sa...

Jag har funderat på det och åker till Holmenkollen när 5-milen går.