torsdag 17 mars 2011

Torsdag 17/3

God kväll!

Fortfarande otrevligt svullen efter operationen. Jag hade trott att det skulle ha gått ner till idag och därför hade jag inte kollat upp med ersättare på Rotary idag. Jag åkte därför in till mötet, men när jag såg att min ersättare hade gissat att jag inte kunde komma, och därför var där, åkte jag tillbaka till Nykroppa. Det är ganska otrevligt att sitta på en vanlig stol under en timme i det skick jag är.

Under förmiddagen ringde dr. Ahlberg, min läkare i Karlstad. Han hade fått resultatet från operationen och det fanns spår av spridning till den närmaste körteln. Detta var något som kunde strålas, så han skulle kalla till detta, troligen i maj. Jag nämnde att jag fått en kallelse till besök hos honom den 18:e april. Detta telefonsamtal ersatte nästa möte, men jag kunde det stå kvar om jag ville komma, annars kunde jag avboka senare. Han verkade dock lite förvånad över att jag hade svullnat så mycket. Samtidigt förklarade han det med att de skär av en massa trådar och det kan ta sin tid innan de hittar nya vägar.

Jag får vänta några dagar. Händer inget är det väl dags att åka in och kolla upp det.

En fördel är att jag kommit igång med att läsa böcker igen. Tidigare har det under flera år mest varit facktidningar. Just nu läser jag Mankells "Den orolige mannen" från 2010. Förr läste man en bok på någon dag, men nu har de blivit så tjocka så det tar bortemot en vecka. Det tar lång tid innan man får veta resultatet.

Nu skall det i alla fall bli lite debatt på tv:n.

God natt!

Inga kommentarer: