fredag 4 mars 2011

Fredag 4/3

God kväll!

Under förmiddagen åkte jag in till Filipstad och växlade in lite norska pengar för resan till Holmenkollen. Det är ju osäkert om man klarar sig utan pengar på området.

Jag tog vägen förbi Håkanssons, en herrekiperingsaffär. Smet in och kunde inte låta bli att köpa en jacka. Vintern är kanske snart slut, men det kommer ju flera. Trevlig affär som kan rekommenderas.

Sedan var det full fart hem för att hinna se herrstafetten. Tyvärr kunde inte Sverige ta guldet utan fick nöja sig med silver. Detta var väl lite bättre än vad som förväntades. Det fanns ju åtminstone åtta lag som var aspiranter på den ädla metallen.

Vid fågelbordet såg jag en fågel som jag inte sett tidigare. Den var stor som en duva, på bröstet var den svart-vit randig och ryggen var mörk med vita fläckar. Någon som vet?

Under eftermiddagen var jag en sväng till ICA. Tittade även in hos Susanne och Sten-Åke. Kunde inte stanna eftersom jag hade köpt några varor till Birgit och visste att jag skulle bli bjuden på kaffe och semlor när jag kom tillbaka.

Kvällen har blivit tv-tittande. Började med "På  spåret" fortsatte med "Let´s dance" och avslutade med "Grabben i graven bredvid". Jag har sett filmen tidigare, men det var skrämmande att se hur lite man kom ihåg.

God natt!

Inga kommentarer: