måndag 14 mars 2011

Måndag 14/3

God kväll!

Efter att inte ha haft något obehag av operationen började de nedre regionerna att svullna och blåfärgas under lördagen. Det innebar att när jag åkte in till vårdcentralen för att ta bort katetern var jag nertill mer utrustad som en elefant. Det var obehagligt, men det gjorde inte ont. När sköterskan fick se eländet kallade hon på en läkare. Han å sin sida ringde urologen i Karlstad för råd. De sade att det kunde inträffa med tanke på hur de hade hanterat mig. Sköterskan plockade i alla fall bort slangen och jag slapp ett obehag.

Idag har jag tagit det lugnt för att inte anstränga de utsatta kroppsdelarna. Jag har sett hur fint vädret varit och hur trevligt det har droppat från taket samtidigt som jag suttit och läst ut en bok och börjat på nästa.

Under kvällen fick jag besök av Thomas och det blev lite kaffefika.

Ikväll får det bli en tidig kväll utan slangar runt benen, skönt!

God natt!

Inga kommentarer: