torsdag 10 mars 2011

Onsdag 9/3

God kväll!

Dagen har hunnit in på den 10:e.

Klockan 10 på förmiddagen kom Susanne och Sofie för att skjutsa mig till lasarettet i Karlstad. Nu var det dags för prostataoperation. Vid 12-tiden kom jag in för att laddas till operationen. Det var en hel del personer och de talade om vad som skulle hända. Vi pratade och sedan vet jag inget förrän jag halvslumrande vaknade till. Jag var väldigt trött och jag fick sova period för period. Mådde lite tjyvens och åt inget utan drack bara ett glas vatten och lite kaffe.

Fram på kvällen ringde jag Susanne för att hämtas hem. De kom, men det tog en stund innan vi kom iväg. Fick åka rullstol till bilen. Susanne hade sagt att jag kunde ligga över där, vilket sköterskan nappade på, men inte jag. Thomas pratade med Susanne och han erbjöd sig att komma och övernatta hos mig, även detta avböjde jag.

Susanne stannade till vid ICA, och köpte lite frukt och dricka, innan vi fortsatte hem. När de såg att jag lagt mig återvände de till sitt. Då var klockan säkert en bit över 21.

Nu sitter jag här mitt i natten. Efter mycket sömn kunde jag inte sova längre och gick upp och vankade fram och tillbaka innan jag startade PC:n.

Nu skall jag förse magen med något innan jag kryper ner i slafen igen.

God natt, eller kanske rättare sagt:"God morgon!"

Inga kommentarer: