lördag 5 mars 2011

Lördag 5/3

God kväll!
När jag gick ut i morse för att hämta morgontidningarna möttes jag av följande syn. Två möss, där det låg en i går.
 Jag brukar skälla på katterna när de uppehåller sig vid fågelbordet. Tydligen ville katten visa hur duktig hon var att ta möss.

Dagens höjdpunkt var givetvis damernas tremil i Holmenkollen. Från början såg det bra ut med Kalla och polskan samt två norskor i täten, som drog ifrån de andra. Efter halva sträckan körde Johaug för fullt och de övriga tappade hela tiden. Vem kunde tro att hon skulle hålla hela vägen och ta en överlägsen seger. Alla hade gissat på Björgen. Nu kom hon tvåa, men långt efter. Kalla tappade mycket men lyckades i alla fall ta fjärde platsen. Haag gick in på en 10.e plats.
Efter loppet var det dags att göra dagens lunch-middag. Jag hade hittat ett recept i NWT på senapsbiffar. Det såg gott ut så det hade jag bestämt mig för. Jag kan säga att det smakade riktigt bra ihop med riktigt hemmagjort mos.

Nu blir det närmast en titt på andra chansen i melodifestivalen.

God natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Maten såg verkligen läcker ut.