torsdag 10 mars 2011

Torsdag 10/3

God kväll!

I morse var jag uppe vid 7-tiden och åt frukost och läste morgontidningarna. Under förmiddagen ringde Tedenrud och frågade hur det stod till efter gårdagens operation. Någon timme senare dök han upp med wienersemlor.

Ola, min bankkontakt, ringde också. Nu gällde det lite om placeringar och vi flyttade några kronor från tillväxtländer till USA.

Senare på eftermiddagen kom Marina och Emelie hit med Gudrun, som hade tagit bussen till Karlskoga. Det blev lite fika innan de återvände. Gudrun och jag fixade lite mat, men jag hade svårt att få ner så mycket efter allt kaffedrickande och gårdagen utan mat.
Här ser man de tre plåstren efter den titthålsoperation jag genomgick. Jag var förvarnad om att jag skulle få värk och ha värktabletter hemma. Ännu har jag inte känt något och avvaktar därför med tabletterna.

Fortsätter det som hittills måste jag säga att det var en lindrig operation. Jag måste dock vänta i sju dagar innan jag får lyfta något. Var gränsen går vet jag inte, men det blir ett uppehåll på drygt två veckor innan jag kör igång gympan igen.

Nu blir det lite TV innan det är dags att krypa till sängs.

God natt!

 

2 kommentarer:

Janne sa...

Var det svårt för läkaren att komma igenom alla musklerna? Det är ju rena tvättbrädan. Det gick nog åt många skalpeller.

S-O Svensson sa...

Det var många som hjälptes åt!