torsdag 3 mars 2011

Torsdag 3/3

God kväll!

Som vanligt på torsdagar. Först till gympan i Karlskoga mellan 7-8 och därefter en andra frukost med gympakompisarna innan jag åker till Tedenrud för att umgås och få ytterligare en kopp kaffe innan det bär iväg till Rotary. Denna gång en information om hur man kommer att uppmärksamma "Kemi-året" i Karlskoga på Nobelmuseet.

Sedan var det full fart hem för att hinna se damstafetten i skid-VM. Denna gång blev det en silvermedalj för de svenska tjejerna.

Med posten kom ett vykort från Kalifornen. Det var Jennifer som hörde av sig efter en vecka over there. Hon går som praktikant på en skola. Hon och hennes kompis fick tillstånd från skolan att göra praktiken i USA, där de bor hos min bror.
 Idag, när jag tittade ut, satt det en stor katt vid fågelborden. Det var inte Hellmans katt, som brukar vara här , utan en stor lurvig katt. Nästa gång jag tittade ut kom hon med något i munnen. Jag trodde att hon fått tag på en fågel, men det var en mus. Hon lämnade den vid köksingången och vandrade vidare.
Här ser man vilka snömängder som har fallit ner från taket. Det börjar bli trångt på gården med all snö.

God natt mina vänner!

1 kommentar:

Lotta sa...

Vilken fin present :) av katten!
Kramar