tisdag 8 februari 2011

Tisdag 8/2

God kväll!
 Under förmiddagen var det dags för första tävlingen i alpina VM. Dagens gren var Super G och man förväntade sig att Anja Persson skulle vara med i toppen. Tyvärr, det blev för många missar och hon slutade på 10:e plats.
 Under natten hade det kommit ca 10 cm snö och det var dags för en omgång med plogen. Trots att det var isgata under snön var det inga problem för 4-hjulingen att klara av det.

 Under eftermiddagen gick jag ner till sjön. Jag skrämde då upp fem rådjur. När jag lite senare såg dem vid sjökanten och tog upp kameran försvann de upp mot huset. Jag lyckades bara fånga en liten rumpa i bild.
När man såg vilket fint vinterväder vi fick var det svårt att föreställa sig att det hade varit full storm nere i södra Sverige.

Under kvällen har jag varit i Karlskoga på styrelsemöte i Rotary och nu skall jag se om det finns något att hämta bland tv-programmen.

God Natt!

Inga kommentarer: