tisdag 1 februari 2011

Tisdag 1/2

God kväll!

Det är inte klokt, nu är redan februari här.

Idag har det varit en slö dag. Nästan hela förmiddagen gick åt till att rensa i datan. En och annan "kungen" slank med emellanåt.

På väg till lunchen gick det en skabbräv på Kungsvägen. Det kan vara den som går hos mig då och då.

Efter lunchen åkte jag in till Susanne och lämnade tidningar till herren i huset. När jag kom hem städade jag ut gammalt ur kylskåpet och slängde eftersom jag har sophämtning i morgon. Undra hur många liter mjölk som gått den vägen. Idag var det en liter som var oöppnad och ändå hade den gått ut för över en vecka sedan.

Eftersom jag har kantareller i frysen tittade jag på "halv åtta hos mig" då jag hade sett att det var en kantarellsoppa med i menyn. Tyvärr, hon fick inte till någon soppa, det blev en puré. Jag har lärt mig att använder man grädde och smör blir det mesta bra.

Nu blir det tv-kväll.

God natt!

Inga kommentarer: