fredag 17 oktober 2008

Fredag 17/10

Hej!
En kall men vacker morgon. Som vanligt började dagen med frukost och tidningar. Efter frukosten körde jag igång en tvättmaskin. Jag tog det lugnt och väntade på att maskinen skulle bli färdig så att jag kunde hänga tvätten innan jag gick ut.
Jag började med att plocka in de pelargoner, som jag tänkte övervintra. En del står dock fortfarande kvar på verandan. Hoppas att de klarar natten, för det ser ut att bli kallt i natt.
Därefter gick jag på rabatterna och klippte ner de flesta växter. Några som fortfarande såg bra ut fick stå kvar. De dahlior som jag har tog jag upp och förvarar nu i källaren.

Nu var det dags för lunch i Filipstad. Det var ganska fullt och det kom ett par och frågade om de fick sitta vid bordet. Damen hade känt igen mig och jag kände igen henne, men jag kunde inte placera henne. Det visade sig att hon hade arbetat på Nordea i Karlskoga. Hon som de flesta banktjänstemän hade fått sluta tidigare med avtalspension. Nu hade de varit i Filipstad och hjälpt en släkting att flytta.

Återkommen till Strandvägen fortsatte jag med att riva upp rabatten på baksidan. Jag räknar med att sätta nya växter till våren.

Kvällen gick i ishockeyns tecken. Det var match mellan Bofors-Malmö. Bofors spelade mycket bra de två första perioderna och hade också ledning med 2-1. Tyvärr blev det sämre i slutet och Malmö vann till slut med 5-3.

Jag önskar er God Natt!

Inga kommentarer: