söndag 12 oktober 2008

Lördag 11/10

Hej!

En mulen morgon och under natten hade det regnet 5mm.


För dagen hade jag inget speciellt så jag ägnade mig åt att leta efter recept på en trerätters middag. Detta beroende på att Elisabeth skulle komma till kvällen och vi gemensamt skulle se kvalmatchen Sverige-Portugal. Jag hade sagt att jag skulle fixa maten före matchen. Det är ganska roligt att försöka göra något extra. Dessutom bra terapi för själen.


Jag åkte in till Filipstad och åt lunch. Fisk för, tror jag, tredje gången denna vecka. Karl-Erik och Solweig kom in och satte sig hos mig. De håller på att flytta in till Filipstad nu. De hade i stort sett bara sängarna kvar i Daglösviken. De hade haft en del förseningar med hantverkare som skulle göra om en del i det nya huset, men den 15:e skall de vara klara med flytten.


Åkte till Ica och handlade nödvändiga varor för att klara middagen.


När jag kom hem förberedde jag förrätten och annat smått.


Vädret hade blivit ganska fint och jag tänkte ta en promenad. Precis när jag skulle gå ut ringde Kajsa Jansson. Vi hade inte hörts på länge. De hade varit i Spanien under två veckor och nu hade hon fullt jobb med Harald, som ramlat och brutit armen. Hon hade också kommit igång med sin 4-hjuling och körde löv för fullt. Det var min förtjänst att hon köpt maskinen eftersom jag talat om hur nyttig och rolig en sådan var.


Elisabeth kom prick klockan 18 och efter middagen var det fotbollsmatchen. Sverige spelade mycket bättre än vad jag hade tänkt mig och det var enligt mitt tycke en bra match. Sverige låg bäst till i första halvleken men Portugal tog över i andra och resultatet 0-0 var rättvist.


Efter detta blev det en film och vi avslutade med att se en tävling i dans enligt samma koncept som de har i Sverige med en amatör och ett proffs.


Kvällen blev sen och därför kommer detta också sent.

Inga kommentarer: