onsdag 8 oktober 2008

Onsdag 8/10

Hej på er!


Idag startade jag värmen för hösten. Det börjar ju bli lite rått och kallt nu. När solen inte skiner på dagen värms ju inte rummen upp utifrån.

Jag var uppe ganska tidigt och efter frukost och läsning av tidningar samtidigt som jag tittade på frukostTV kände jag för att göra något nyttigt. Jag tog mig då för att städa toaletterna och badrummet. Det var ju inte speciellt skitigt men det blir ju dammigt och det är ju ganska jobbigt att få bort från det vita porslinet med våt trasa.

När detta var gjort satte jag mig vid PC:n och utförde en del jobb. Jag hade fått en förfrågan från skattemyndigheten beträffande KAPRO Invest. Jag lade också in en del betalningar.

Ola Persson, min ekonomiske rådgivare från Nordea, Karlstad, ringde och vi diskuterade det ekonomiska läget och kom fram till att vi skulle ligga lågt tillsvidare.

Jag åkte in till Filipstad för lunch. Det fick bli fisk, som det ofta blir. Janne kom in och han hade en timmas lunch så jag blev sittande ganska länge.

När jag kom tillbaka hem passade jag på att tvätta bilen. Det var ett tag sedan sist.

Efter detta var jag nöjd på arbete och gick ner till Birgit och pratade med henne och fick eftermiddagskaffe. Hon hade tråkigt så hon var glad att jag kom ner så att hon fick prata av sig.

Vid 18-tiden ringde Elisabeth och undrade om jag ville ha fikakompis. Hon kom strax efter och vi delade en pizza. Därefter tittade vi på matchen Leksand-Mora, vilken Mora vann med 5-3 efter att haft 3-0 i första perioden.

Några bilder som visar hur hösten kommit till Strandkullen

Inga kommentarer: