fredag 31 oktober 2008

Fredag 31/10

God Kväll!
Säsongens första snö hade kommit när jag slog upp ögonen i morse. Det var ca 2 cm blötsnö. Alltså ingen idé att montera plogen utan det får vänta.
Efter frukost och tidningar måste jag hitta på något och jag körde därför en tvätt. Det blir ju mest underkläder och träningskläder.
Thomas, Stefan och Samuel tittade in. De hade varit vid graven och tänt ett ljus. De kommer tillbaka i morgon till minnesgudstjänsten som är på eftermiddagen.
Åkte in ganska tidigt till Filipstad för att lämna tidningar till Susanne. Hon arbetar eftermiddagsskift så det var bäst att vara ute i god tid.
Efter detta åkte jag till ICA för att handla. Nu går det massor av fågelmat och behovet blir ännu större när snön kommer. Jag träffade Greta och Gunnar Johansson och pratade bort en stund med dem.
Härefter fick det bli lunch på Louise och sen tog jag en sväng på Coop eftersom jag inte hittade allt på ICA. Då kom Bjurbäcks, som bor på samma gatustump som Birgit, och frågade hur jag har det. Han sitter i rullstol och hon har svårt för att gå och prata. Jag lyckades dock förstå vad hon frågade och kunde svara. De är alltid inne på Louise varje fredag då de har ett reserverat bord eftersom det måste vara upphöjt för att han skall kunna komma under med rullstolen. De har alltid en assistent med sig.
När jag lastat av varorna åkte jag upp till graven. Ett ljus hade slocknat och detta tände jag igen.
Lite senare på kvällen ringde Elisabeth och talade om att hon kommer till gudstjänsten i morgon.
För mig består kvällen av TV-tittande. Just nu är det Leksand-Malmö, där Malmö leder med 1-0 efter första perioden.
Ni får ha en bra kväll och God Natt på er när det är så dags.

Inga kommentarer: