tisdag 28 oktober 2008

Tisdag 28/10

God Kväll!
Efter att ha läst mina tre tidningar till frukosten gick jag ut och plockade in de pelargoner som var kvar och som jag skall övervintra. Rensade undan det sista i rabatterna på framsidan och hämtade granris och lade på dessa.

Efter att ha varit i Filipstad och ätit lunch samt handlat lite bröd och pålägg fortsatte jag med lite trädgårdsarbete.

Tog med mig granris upp till graven och gjorde iordning den för vintern, placerade två gravlyktor och tände ljus.

Gick hem och bytte om samt duschade av mig svetten från arbetet i trädgården. Trots att det är kyligt blir man ändå varm när man jobbar. Satte på bastun för jag har kommit underfund med att det behövs inte så många minuter förrän den är varm om man samtidigt häller vatten på stenarna.

På kvällen åkte Elisabeth och jag och såg Bofors-Västerås. Bofors överraskade med att ta ledningen med 2-0. Med många utvisningar är det svårt att hålla emot och en bit in på andra perioden hade Västerås gått upp till 4-3. Matchen slutade 6-3 med sjätte målet i tom kasse.

God Natt på er om ni inte redan sover.

Inga kommentarer: