söndag 19 oktober 2008

Söndag 19/10

Hej!

Återigen en underbar morgon, klarblå himmel, kyligt, men ingen frost.


Började dagen, efter frukost, med att ta hand om fredagens tvätt. Beslutade mig för att laga mat till lunch. Hade köpt ingredienser efter ett recept på en fläskstek, som skulle tillredas i lergryta. Jag gjorde iordning och satte in i ugnen. Den skulle vara inne i två timmar så jag passade på att ta en motionsrunda på ca 45 minuter. Eftersom jag tycker det är tråkigt att äta själv på helgen ringde jag Birgit och bjöd in henne. Hon kom och hon tyckte, på allvar, att maten var utmärkt.

Efter maten var jag tvungen att följa med henne och titta på en matta som hon håller på att väva till Susanne. Det skall bli två stycken, men nu saknade hon trasor i rätt färg för att de skall bli lika, och jag skulle höra med Susanne om det gör något om det inte stämmer exakt.


Jag åkte in till Susanne och enligt henne skulle det inte göra något om det inte stämde. Jag hade glömt att ta med mig tidningar till Sten-Åke och när jag kom hem tänkte jag ta Anitas bil och köra in eftersom den inte gått på länge. Tyvärr var det för sent. Batteriet var tomt så jag fick sätta den på laddning.

Efter en timmes laddning startade jag bilen och åkte in till Filipstad med tidningarna. Hädanefter får jag se till att köra den lite oftare så att den är fullt fungerande.

Ni får ha en fortsatt bra kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Såg jättegott ut! Birgit har tur :)
Om hon är intresserad så har jag ett stort mörkblått lakan m.m. tyger som jag tänkte slänga men vill hon ha dom så ger jag dem till dej! Du kan väl höra?!
Kram på dej och kör försiktigt imorgon, kan va halt...;)
Lotta