onsdag 22 oktober 2008

Onsdag 22/10

God Kväll!
Hade tänkt lägga mig tidigt igår kväll, men hamnade i en svensk film, livvakterna, och därför blev klockan 12 innan det blev sängen. Upp vid 6-tiden till en fin men kylig morgon.
När jag satt vid köksbordet och gick igenom Anitas bärbara PC, jag hade inte rört den tidigare, såg jag en man komma gående mot köksingången. Det var Roland Tedenrud som dök upp. Han hade åkt på vinst och förlust. När han kom var klockan ungefär 9:30.
Vi satt och pratade lite allt möjligt innan vi åkte in till Filipstad strax efter 11. Först gick vi till Bergwalls, där han köpte ett par blomkrukor och därefter gick vi till Louise för lunch.
När detta var gjort ville han se sig omkring och vi hamnade i Nordmark, där han hade haft en släkting som varit föreståndare på konsum under 50-talet.
Efter detta återvände vi till Nykroppa och gick ner till båthuset för att titta på sjön. Därefter var det dags för honom att återvända till Karlskoga vid 14.30.
När han åkt åkte jag in till Susanne och tog en snabbfika innan besök på ICA för att handla lite bröd till kvällen. Elisabeth skulle komma och vi skulle till Karlskoga och se matchen Bofors-Oskarshamn. Bofors vann matchen med 7-4, men det kändes aldrig säkert trots de många målen.
Åter i Nykroppa fikade vi innan Elisabeth begav sig hem igen.
Jag kom på att igår var det 6 år sedan Anita och jag var på Gran Canaria och vandrade och packat och klart var med och filmade ett TV-inslag.

Inga kommentarer: