tisdag 14 oktober 2008

Tisdag 14/10

Hej!

Här ser ni min arbetskamrat. Han är trofast, lojal, arbetsvillig och kräver inga förmåner mer än lite bensin då och då.


Igår kväll var det inget speciellt på TV. Jag hittade i alla fall inget. Jag gick därför till sängs tidigare än vanligt, 22:30. Vaknade ca 2:30 och kunde inte somna om så efter en timma gick jag upp och satte mig vid PC:n och svarade på ett par mail. Det var därför några fick mail daterade mitt i natten. När jag skulle lägga mig igen var jag ändå mer klarvaken men tydligen somnade jag . Klockan sju vaknade jag till liv igen och det var dags för frukosten.


Det var en underbar morgon med sol från klarblå himmel. Trots det började jag dagen med att göra färdig ekonomipärmen, som skall lämnas till revisorn. Eftersom det är sophämtning i morgon gjorde jag iordning lite extra sopor. Jag tömde en tvättkorg som stått med Anitas kläder och jag får säga att det är svårt att plocka med detta. Jag har väldigt svårt för att slänga hela fina kläder.


Jag bytte om och tog fram lövblåsen. Jag blåste samtliga små gräsmattor och infartsvägarna samt gården på framsidan. Det finns fortfarande löv på träden, men med lite tur klarar jag mig med denna blåsning. De stora gräsmattorna kommer jag att köra med den stora "lövdammsugaren". När jag gjort framsidan klar åkte jag in till Filipstad och åt lunch, potatisbullar med stekt fläsk. Janne var där så jag fick sällskap med honom.


Åkte till Susanne med lite tidningar samt fick en kopp kaffe.


När jag kom tillbaka till Nykroppa gick det fem får på Strandvägen. De ville inte släppa fram mig så det tog säkert ett par minuter innan jag kunde passera dem. Jag känner inte till att det finns någon i Nykroppa eller strax intill som har får, så jag vet inte var de kommer ifrån.


Nu körde jag in resterande möbler som var kvar på verandan och därefter fortsatte jag på baksidan av huset med lövblåsning. Jag tog även vägarna ner till sjön. Tänk om man skulle kratta alltsammans, då hade jag säkert haft flera dagar kvar samt blåsor i händerna.

När jag kom in tänkte jag duscha, men istället satte jag på basun. Det var första bastubadet sen jag blev ensam.


Nu får jag se om det finns något TV-program i dag som kan vara intressant. Till er säger jag, ha en fortsatt bra dag och God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Det får bli en kort kvällshälsning i kväll, så får vi se om det fungerar!!
Det är ju bra att kunna skriva en kommentar ibland, om det är nåt särskilt man vill ha sagt!
Hoppas din nattsömn blir bättre i natt, det är jobbigt att inte kunna sova.
Sov gott!
kram Åsa