lördag 18 oktober 2008

Lördag 18/10

Hej!
Vaknade och gick upp vid 6-tiden. Det var en fin men kall morgon, ca 2 grader kallt. Jag hade blivit tillfrågad av Annika Eriksson, Idol-Lars mamma, om jag kunde åka på en rotarykurs istället för henne eftersom hon skulle vara i Stockholm på fredagskvällen och följa sonen i tävlingen. Jag hade inte lovat men sagt att jag eventuellt kunde åka. Hon tyckte jag skulle koppla av med något annat plus att jag också fick gratis lunch. Eftersom jag vaknat i tid och hann med både frukost och tidningar gav jag mig iväg. Jag skulle vara på universitetet i Karlstad klockan 8:30.

Det var en genomgång av olika delar inom Rotary plus ett par grupparbeten. Vi hade ganska trevligt och det var rotaryaner från hela Värmland. Vi avslutade klockan 14:30.

Efter att, på hemvägen , varit på ICA samt besökt graven kom jag hem lämpligt till fotbollsmatchen mellan Kalmar-IFK Göteborg. Andra perioden måste jag erkänna att jag såg väldigt lite av även om jag satt framför TV:n. Det var ingen större olycka skedd eftersom det enda mål som gjordes kom i första halvleken. Göteborg vann och nu har Elfsborg möjlighet att komma ikapp.

Nästa program blev hockeymatchen Skellefteå-Luleå. Här var det inga problem att hålla sig vaken. Matchen vann Skellefteå med 4-1.

Jag började titta på det nya programmet "dansbandskampen" samtidigt som jag såg hockeyn. Jag slog fram och tillbaka, men övergick snabbt till att titta färdigt på matchen innan jag slog över helt. Det var inte så bra som jag hade trott. Första delen höll jag på dambandet, de var de enda som hade en bra låt, enligt mig. Andra delen lyckades svenska folket rösta precis som jag gjorde. Då var det gamla erkända dansbandslåtar som de fick framföra.

Jag skall nu titta på Brottskod, försvunnen.

Hej då för idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej pappa!
Vad synd att du inte hörde av dig idag när du ändå var på universitetet, du kunde väl ha kommit upp hit på eftermiddagsfika! Vi var ju hemma!!!
Men, nu vet du till en annan gång att vi gärna vill ha lite besök, när du ändå är i storstan!
Må så gott
kram Åsa