fredag 12 november 2010

Fredag 12/11

God kväll!
Klockan 9, efter frukosten, startade jag min resa mot Västerås. Stannade till i Karlskoga och hämtade posten, som jag missade under gårdagen. Under hela resan kom det mer eller mindre regn.
När jag kom till Västerås kunde jag konstatera att den information jag tidigare fått stämde. Det var minst tre gånger så mycket snö här som hemma. (Bilden tagen på eftermiddagen efter nedanstående utflykt).
Efter lunchen hade Gudrun förslag på en julmarknad som hålls under helgen i Ferna Herrgård utanför Skinnskatteberg. Vi begav oss dit och man kan nästan kalla det för matmarknad. Det fanns en massa gårdsmejerier och liknande där. Själv köpte jag en grönmögelost gjord på getmjölk. Var allt folk kom ifrån har jag svårt att begripa, det var ju en vanlig arbetsdag. Givetvis var det många pensionärer, men även yngre familjer.
Stånden fanns både inom- som utomhus. Därför var det synd att det småduggade mest hela tiden.

Närmast är det lite mat och tv och jag önskar "God natt!"

Inga kommentarer: