lördag 20 november 2010

Lördag 20/11

God kväll!
När jag stod med raklödder i ansiktet och även klar för duschen, innan avfärd till Västerås för att uppvakta Gudrun på hennes födelsedag, ringde det på dörren. Jag svepte en handduk runt mig och gick ner. Det var Jan Sjöberg med fru som stod utanför och skulle tacka för de träd som de hade fått såga ner. De hade varit här förra helgen och tagit tre och under fredagen-lördagen denna helgen tog de de resterande två, som jag lovat dem.

Vid 13-tiden var jag framme och då väntade lunch. Förutom jag var det äldste sonen och Gudrun. Även den yngsta sonen med fru och dotter skulle ha varit med, men dottern var sjuk och därför kom inte de.

Ikväll har det varit omöjligt att få fart på tv:n. On-off knappen stannar inte i sitt läge så det är nog bara att skaffa en ny. Matchen Örebro-Bofors har jag därför följt på pc:n. Den slutade lyckligt med seger för Bofors med 6-3. Det gjorde tydligen susen att Hallam hade ett långt samtal med spelarna efter matchen mot Rögle, som de trots allt vann. Nu ansträngde de sig tydligen och tog arbetsbyxorna på.
God natt!

Inga kommentarer: