lördag 6 november 2010

Lördag 6/11, Alla helgons dag

God kväll!
Återigen en strålande höstdag. Det gjorde att jag tog en promenad genom samhället mellan 11-kaffet och lunchen.
Först passerade jag fotbollsplanen, som nu väntar på kommande vårsäsong. Tyvärr är planen bättre än de som spelar på den. Den borde ha ett bättre öde. I bakgrunden ligger bandybanan, som väntar på kyla och vattenspolning.
Passerade sedan Folkets Park, där bingofolket hade börjat samlas för eftermiddagens spel.
Passerade kyrkogården och tittade in till Anita.
När jag kom hem gick jag en runda runt tomten. Nere vid sjön var det fint, men lockade inte till något bad.
Uppe vid huset blommar fortfarande en ros trots det kyliga vädret.
Senare på eftermiddagen kom Stefan och Carina med sina hundar. Stefan hade med sig instrument för inställning av parabolen. Jag hade inte haft bild på vissa HD-kanaler sedan gubbarna var här och lade taket. Nu funkar alla igen. Bilden är mörk beroende på att jag inte kom ihåg att plåta dem förrän de var på hemväg.

Under kvällen hade jag tänkt att åka till Karlskoga och se matchen mellan Bofors-Malmö, men ju närmare avresan jag kom desto mer tog det emot. Stannade hemma och tittar på lite tv och följer matchen på text-tv istället.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: