tisdag 23 november 2010

Tisdag 23/11

God kväll!
Idag skulle vår mor ha fyllt 94 år.

Det har varit en blåsig och gråkall dag. Eftersom jag skall på grundlig undersökning om ett par veckor och dessförinnan ha lämnat några flaskor blod åkte jag in till vårdcentralen för att få det gjort. Idag åkte jag in efter 10 och det var perfekt. Väntrummet var tomt och 5 minuter senare var det klart.

Det fick bli lite dataarbete och bl.a skrev jag ut inbjudningar till julbordet, som kommer i december. När jag höll på med det ringde min läkare. Jag hade varit inne och tagit blodtrycket för några dagar sedan. Nu trodde han inte jag skulle klara att komma ner till 140/75, som han anser jag skall ha, utan att öka doseringen på en tablett till två. Så får det bli from i morgon.

Ikväll har jag dessutom fått telefonsamtal från min kusin Egon Regefalk. Från honom fick jag veta att huset på Hindersgatan nu beboddes av en Britt Svensson. Han hade nämligen skickat en skrift till mig på min gamla adress, som jag hade för 18 år sedan. Hon hade ringt upp honom och skulle nu eftersända den. Egon hade skrivit en artikel i den från ungdomsåren i Skåne Tranås. Nu har jag redan läst den, eftersom lillebror också hade fått en. Vi hade ett långt samtal och bl.a berättade han att han och en pensionärsförening hade besökt Nobels Museum i Karlskoga. När de hälsats välkomna reste sig Nobel, som de trodde var en vaxdocka, och bad att få berätta sin historia. Flera av dem höll på att ramla av stolarna. Ni som känner till museet vet att det är Peter Sundh som spelar Nobel på ett naturtroget sätt.

Under kvällen satte jag mig för att titta på "Hemma hos mig". Tyvärr, under reklamen slumrade jag till och när programmet var slut, efter en kvart, vaknade jag till igen och är nu pigg igen.
God natt på er!

Inga kommentarer: