onsdag 17 november 2010

Onsdag 17/11

God kväll!
Fint väder och kyligt. Körde en tvättmaskin under tiden som jag åt frukost och läste morgontidningarna.
När jag gick runt bland mina orkidéer, har ett antal, såg jag att de som inte var i full blom hade knoppar. Inte allt för avlägset kommer det att vara full blomsterprakt.
När jag kom ner från övervåningen fick jag se fem rådjur på gårdsplanen utanför köksfönstret. Jag hade ingen kamera beredd och när jag fick fram den lyckades jag bara få med bocken.

Under förmiddagen gick jag ner till Birgit med mattrasor som Marina hade lämnat vid sitt besök i söndags. Eftersom det var några veckor sedan jag var där senast hade hon mycket att berätta, så det tog någon timme innan jag fick återvända hem.
När jag var på väg till Filipstad och lunch fick jag se en katt som klättrat upp i trädet där jag har fågelmaten. Jag hämtade kameran och sa:"Nu ger du dig iväg annars hämtar jag geväret!" Det hjälpte, hon hoppade ner och försvann och har inte setts till efter dess.

Vid 15-tiden dök Janne och Monica upp. De hade ringt och ville ha lite hjälp med datan. Monica hade nybakade bullar så det började med eftermiddagskaffe.

Eftersom vi inte träffats på länge blev det mycket prat innan de begav sig hemåt igen. Först tänkte jag åka och se matchen Bofors-Rögle, men det tog emot att sätta sig i bilen, så jag stannade hemma. Såg nyss på text-tv:n att Bofors vann med 1-0. Målet gjort i 59:e minuten.

God natt på er!

Inga kommentarer: