torsdag 11 november 2010

Torsdag 11/11

God kväll!
Vid frukosten, efter gympan ,blev jag sittande och pratade med Bosse Einarsson, HEBAB. Jag glömde alldeles bort att posten stängde klockan 10 och inte öppnade igen förrän 15. Det gjorde att jag missade posten med 1-2 minuter. Jag fortsatte till Tedenrud på ett kortare besök innan det var dags för Rotary.

På mötet var det Mathz Lindberg, simhopparen Anna Lindbergs far, som berättade om Idrottsgymnasiet i Karlskoga, en friskola, som han har varit med om att starta. 
Vi brukar ha ett vinlotteri på mötena, där vinsten går till de stipendier som vi delar ut till studerande ungdomar. Idag var det min tur att gå hem med vinsten.

När jag satt och tittade på hockeymatchen, Sverige-Tjeckien, ringde telefonen. Ställningen var då 2-1 till Tjeckien. Det var Tommy Adam. Senast jag pratade med honom var när han i somras kom per mc. Efter ett ganska långt samtal där en och en halv period försvann och jag fick en hel del nyheter var ställningen 3-1 när jag återgick till tittandet. Sverige gjorde en bra match och jag fick se hur de vände och vann matchen med 4-3.
God natt på er!

Inga kommentarer: